Δείτε το περιεχόμενο
Ιστορία της μάρκας Citroën από το 1919

CITROËN : 100 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΛΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ 

Η ΚΛΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ CITROËN 

Από το 1919, η μάρκα Citroën έχει να επιδείξει, τόλμη και μοναδικά ανθρώπινη προσέγγιση.

Έχει περισσότερα από 100 χρόνια κληρονομιάς, και πάνω από 300 μοντέλα, μερικά από τα οποία έχουν μείνει στην ιστορία.

Σας προσκαλούμε να ανακαλύψετε αυτήν την επική ιστορία, που ξεκίνησε από την ιδιοφυΐα του οραματιστή André Citroën.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ CITROËN 

Ενώ βρισκόταν στην Πολωνία το 1900, ο André Citroën μαθαίνει για τη νέα διαδικασία των μεταλλικών γραναζιών. Ένα από τα συστήματα που χρησιμοποιεί, έχει τη μορφή «μονού chevron». Αυτός ο μηχανικός και μελλοντικός ιδρυτής της Citroën αγοράζει την άδεια και την προσαρμόζει για τα γαλλικά του εργοστάσια. Στη συνέχεια επιλέγει να κάνει το διπλό chevron («διακριτικό του λοχία»), έμβλημα της πρώτης του εταιρείας.

100 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

1919 ANDRÉ CITROËN
Τόλμη. Δημιουργικότητα. Τεχνολογία. Τρείς λέξεις που φανερώνουν το όραμα του André Citroën, ενός πρωτοπόρου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μεγάλη περιπέτεια της Citroën ξεκινά το 1919 με το λανσάρισμα του Citroën Type A.  
1921-1922 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ
Το 1921, η Citroën παρουσιάζει το 2ο μοντέλο της γκάμας της: το B2. Στη συνέχεια, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, είναι η σιερά του Citroën 5HP. Καθώς ανοίγει η έκθεση, ένα αεροπλάνο σχηματίζει τη λέξη Citroën στον ουρανό πάνω από τη γαλλική πρωτεύουσα. 
1922-1924 ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΣΑΧΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ 
Για να δείξει την αξιοπιστία των αυτοκινήτων του, το 1922 ο André Citroën στέλνει το ημιερπυστριοφόρο όχημά του, το B2 10HP, στην έρημο Σαχάρα. Μετά την επιτυχία, δύο χρόνια αργότερα οργάνωσε την αποστολή Croisière Noire, διασχίζοντας την Αφρική από βορρά προς νότο. 
1926-1930 CITROËN B14, C6 1 ΚΑΙ C4
Το 1926, η Citroën παρουσίασε το B14, ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με χαρακτηριστικά πολυτέλειας. Πρόκειται για μεγάλη επιτυχία. Τρία χρόνια αργότερα είναι η σειρά του C6 1, το πρώτο γρήγορο επαγγελματικό όχημα της Γαλλίας. Το 1930 έρχεται το επαγγελματικό C4, με αποσπώμενα καθίσματα και πίσω πόρτα 2 τμημάτων. 
1931 ΑΠΟΣΤΟΛΗ ‘CROISIÈRE JAUNE’ ΔΙΑΣΧΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΙΑ
Πέντε χρόνια μετά το Croisière Noire, η Citroën διασχίζει την ασιατική ήπειρο από τη Βηρυτό ώς το Πεκίνο. Ονομάστηκε «Citroën Central Asia expedition», ο στόχος της ‘croisiere jaune’ είναι να αποδείξει σε ολόκληρο τον κόσμο, τις τεχνικές αρετές των οχημάτων. 
1932-1934 CITROËN ROSALIE ΚΑΙ TRACTION AVANT
Πριν τη Διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 1932, η Citroën παρουσιάζει ένα μοντέλο σε εκδόσεις 8, 10 και 15CV, ταράζοντας τα νερά. Με το όνομα ‘Rosalie’, έχει ήδη καταρρίψει τα ρεκόρ ταχύτητας στις πίστες. Η επανάσταση έρχεται με το Traction Avant το 1934, που πήρε το όνομά από το επαναστατικό σύστημα μπροστινής κίνησης. 
1935 Η CITROËN ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 
Η κυκλοφορία του Traction Avant δεν επιλύει τις σοβαρές οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία. Στα τέλη του 1934, για να αποφύγει την καταστροφή η Citroën εξαγοράζεται από τη Michelin. Ο André Citroën πεθαίνει στις 3 Ιουλίου 1935. Ο Pierre Boulanger γίνεται CEO. 
1936-1939 TRACTION AVANT 15-SIX ΚΑΙ TUB
Το 1938 το 15-Six προστίθεται στην οικογένεια Traction Avant. Είναι άνετο και γρήγορο και έχει το παρατσούκλι "Queen of the Road". Το επόμενο έτος, το TUB απευθύνεται σε επαγγελματίες, και διαθέτει μια σημαντική καινοτομία: την πλευρική συρόμενη πόρτα φόρτωσης. 
1945-1947 ΞΑΝΑΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ CITROËN JAVE
Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, το εργοστάσιο Javel βομβαρδίζεται. Από το 1945 ξαναχτίζεται. Τον Οκτώβριο του 1946, η Citroën παρουσιάζει 3 νέα μοντέλα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού: τα 11 B, 11 BL και 15/6. Στην ίδια έκθεση παρουσιάζεται επίσης και το Type H, αντικαθιστώντας το TUB. 
1948-1950 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ CITROËN 2CV
Στη διεθνή έκθεση του Παρισιού, παρουσιάζεται το 2CV. Η νέα αυτή προσέγγιση της ατομικής μετακίνησης, θα παραχθεί συνολικά σε 5 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 1990. Το 1950 παρουσιάζεται η έκδοση van, με ωφέλιμο φορτίο 250kg, ανώτατη ταχύτητα 60km/h και κατανάλωση 5L/100km.  
1955-1958 DS ΚΑΙ CITROËN ID 19
Το 1955 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Citroën παρουσιάζει τη DS. Σχεδιασμένη από τον Flaminio Bertoni, το αυτοκίνητο αποτελεί μια αεροδυναμική και αισθητική επανάσταση. Το 1958, το ID 19 κερδίζει το ράλι του Μόντε Κάρλο. Μετά από αυτό, η Citroën αποφασίζει να λάβει μέρος σε άλλους αγώνες αυτοκινήτων. 
1960-1969 CITROËN AMI 6, DYANE ΚΑΙ MÉHARI
Το 1960, γίνεται το πανευρωπαϊκό λανσάρισμα του Ami 6. Το 1967, το Dyane χρησιμοποιεί μεν τα μηχανικά μέρη του 2 CV, διαθέτει όμως την ευελιξία ενός station wagon. Το 1968, το Méhari ταράζει ξανά τα νερά. Τόσο για κίνηση εκτός δρόμου όσο και για όλες τις χρήσεις, αυτό το αυτοκίνητο με το πλαστικό αμάξωμα, γίνεται σύμβολο. 
1970-1974 CITROËN SM, GS ΚΑΙ CX
Το 1970 λανσάρεται η πολυτελής και σπορ λιμουζίνα Citroën SM, βελτιώνοντας την καινοτομία της DS. Την ίδια χρονιά, το GS ξεχωρίζει για το πιο αεροδυναμικό αμάξωμα. Το 1974, η υδροπνευματική ανάρτηση και το φουτουριστικό ταμπλό του CX κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει. 
1976-1978 CITROËN LN, LNA ΚΑΙ VISA
Το 1976 παρουσιάζεται για πρώτη φορά το CX σε έκδοση estate, και ακολουθεί το LN. Το LN είναι η απάντηση της μάρκας στην πετρελαϊκή κρίση, καθώς διαθέτει τον μικρότερο κινητήρα της γκάμας. Το 1978 έρχονται το LNA και το Visa. Αυτά είναι τα πρώτα μοντέλα που διαθέτουν ηλεκτρονική ανάφλεξη. 
1980-1987 2 CV CHARLESTONE, CITROËN BX ΚΑΙ AX
Το 1980 παρουσιάζεται η ειδική περιορισμένη έκδοση 2CV Charleston. Το δίχρωμο αμάξωμά του γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλές και παράγεται μαζικά. Το 1982, το BX, ένα μοντέρνο σαλούν hatchback με 5 πόρτες και 5 θέσεις, προκαλεί μεγάλη εντύπωση. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η έκπληξη έρχεται με το AX. 
1989-1994 CITROËN XM, ZX ΚΑΙ JUMPER
Το XM είναι μια επιστροφή στην κατηγορία premium, και εφοδιάζεται με ανάρτηση Hydractive. Μια παγκόσμια πρωτιά που του χαρίζει τον τίτλο του ‘Car of the Year’ και 14 ακόμα διακρίσεις. Το 1991, το ZX διαθέτει συρόμενα πίσω καθίσματα με ρυθμιζόμενη πλάτη. Το 1994, η Citroën λανσάρει μαζί με την PEUGEOT και την Fiat, το Jumper. 
1995-1998 CITROËN SAXO, BERLINGO ΚΑΙ XSARA PICASSO
Η Citroën παρουσιάζει ένα ελαφρύ επαγγελματικό όχημα με την ονομασία Jumpy. Την επόμενη χρονιά είναι η σειρά του Citroën Berlingo, ακολουθούμενο από το Berlingo Multispace και το Saxo. Το 1997, στους εορτασμούς των 100 χρόνων της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Citroën παρουσιάζει ένα compact MPV, το Xsara Picasso. 
2000-2004 CITROËN C5 ΚΑΙ C3
Το 2000 η Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού φιλοξενεί το Citroën C5, ένα μοντέλο που συνδυάζει κομψότητα και δυναμισμό. Δύο χρόνια αργότερα, κυκλοφορεί στη Γαλλία το Citroën C3. Οι καμπύλες του θυμίζουν το 2CV. Όπως και η υποδοχή του από το κοινό! 
2005-2008 CITROËN C1, C6, C4 PICASSO ΚΑΙ C-CROSSER
το 2005 ξεκινά η παραγωγή του C1. Η μάρκα παρουσιάζει το, γεμάτο τεχνολογία C6. Την επόμενη χρονιά, το C4 Picasso γίνεται το πρώτο μικρομεσαίο MPV της Citroën. Το 2007 λανσάρεται το πρώτο SUV, το C-Crosser. Το 2008 παρουσιάζεται το C3 Picasso, γνωστό για την ευρυχωρία στο εσωτερικό του. 
2009 CREATIVE TECHNOLOGIE
Για να τιμήσει τα γενέθλια του ιδρυτή της, η Citroën αποκαλύπτει τη νέα της υπογραφή: Creative Technology. Η μάρκα παρουσιάζει επίσης ένα νέο τρισδιάστατο λογότυπο με στρογγυλεμένο «λοχιόσημο» χρωμίου. Η λέξη Citroen εμφανίζεται από κάτω με κόκκινα γράμματα. 
2010-2012 C-ZÉRO ΚΑΙ LIGNE DS
Το 2010 η Citroën μπαίνει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με το C-Zero. Το πρώτο μίας μεγάλης γκάμας! Την ίδια χρονιά λανσάρεται η σειρά DS με πρώτο μοντέλο το DS3. Το 2011 ακολουθεί το DS4, ένα υπερυψωμένο 4θυρο κουπέ. Στη Σαγκάη παρουσιάζεται μία πρώτη γεύση από το DS5. 
2014-2015 C4 CACTUS ΚΑΙ E-MÉHARI
Το 2014, η Citroën κυκλοφορεί το C4 Cactus, μια εναλλακτική λύση στα μικρομεσαία saloon που συνδυάζει τόσο τη χρηστικότητα όσο και την αισθητική. Στο τέλος του επόμενου έτους, το E-Méhari, ένα συναρπαστικό 100% ηλεκτρικό 4θέσιο κάμπριο, αποτελεί το σημερινό φόρο τιμής στο Méhari του 1968. 
2017-2019 CITROËN SUVs
Το 2017 κάνει πρεμιέρα το πρώτο SUV της Citroën, το C3 Aircross. Ακολουθεί το C5 Aircross, ένα άνετο όχημα χάρη στα Υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions®), και τα καθίσματα Advanced Comfort. Το 2019, το Citroën C5 Aircross SUV Hybrid είναι το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της μάρκας. 
100 ΧΡΟΝΙΑ CITROËN
Η συγκέντρωση του αιώνα, μέρος των εορτασμών για τα 100 χρόνια της Citroën, πραγματοποιήθηκε στο La Ferté-Vidame. Αυτή η τοποθεσία είναι εμβληματική για τη μάρκα καθώς εκεί γεννήθηκε το 1948 το 2CV. Συμμετείχαν πάνω από 10.000 συλλέκτες, με 4.200 αυτοκίνητα και πάνω από 60.000 άτομα. 
2020 AMI
Στις αρχές του 2020, η Citroën τραβάει την προσοχή ολόκληρης της αγοράς με το AMI, μια αντισυμβατική λύση κινητικότητας. Ηλεκτρικό και εξαιρετικά συμπαγές, και προσβάσιμο σε όλους, δεν απαιτείται άδεια και με à la carte και οικονομικές προσφορές. 

ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ CITROËN ORIGINS 

Αυτό το εικονικό μουσείο που παρουσιάστηκε το 2016 και είναι προσβάσιμο απο 65 χώρες, παρουσιάζει μια συλλογή από 83 εμβληματικά μοντέλα της Citroën.

Προσφέρει μια μοναδική και καθηλωτική εμπειρία, οπτική και ακουστική, καθώς ανακαλύπτετει κανείς τα μοντέλα της μάρκας, σε 3D, τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους.

CITROËN CONSERVATOIRE 

Η Citroën έχει χτίσει μια μοναδική αυτοκινητιστική κληρονομιά από το 1919 έως τις μέρες μας. Αυτή η κληρονομιά τιμάται από το Conservatoire στο Aulnay-sous-Bois, ένα μουσείο που φιλοξενεί μία από τις μεγαλύτερες συλλογές οχημάτων στον κόσμο, περισσότερα από 400 ιστορικά μοντέλα.

Χωρίς να ξεχνάμε βέβαια και τα βιομηχανικά και εμπορικά αρχεία, που αποκαλύπτουν την ιστορία μιας εμβληματικής μάρκας.